Sportkundelandschap

Tijdens deze opleiding ben ik mij steeds meer gaan kennen en herkennen, dit komt door veel verschillende opdrachten en momenten die ik heb beleefd tot nu toe op de opleiding.

 

Coördineren, positioneren en begeleiden is een opleidingskwalificatie die bij mij denk het meest ontwikkeld is en dan gaat het vooral om het stukje begeleiden. Voor dat ik aan de opleiding begon voelde ik mij nooit op mijn gemak wanneer ik voor een groep mensen moet staan om iets te zeggen. Tijdens deze opleiding is dit door een positieve ontwikkeling beter geworden. In het eerste jaar heb ik tijdens GP veel ontwikkeling gemaakt op het gebied van begeleiden, dit komt door vele opdrachten die ik heb uitgevoerd voor het vak. Zo zijn twee ontwikkelmomenten voor mij geweest als eerste: Het verzorgen van een gymles waar iedereen aan kan meedoen en als tweede het organiseren van een activiteit voor een bijzondere doelgroep

 

Mijlpalen:

 

Geven van een Gymles:

Ik heb met een groepje een opdracht gekregen om een eigen gymles voor te bereiden met inclusiviteit zodat iedereen mee kan doen. De opdracht zelf vond ik niet zo spannend maar het uitleggen en begeleiden van de les had ik geen zin in. Tijdens de uitvoering ging het aan het begin iets minder maar naar mate je het vaker doet went het van zelf een beetje. De 2e dag ging daarom ook een heel stuk beter dan de eerste dag. Dit is een belangrijk moment geweest voor mij omdat ik iets gedaan heb waar ik mij van te voren niet zo goed bij voelde.  

 

Organiseren activiteit speciale doelgroep:

Bij deze opdracht heb ik de vaardigheden organiseren en ook et begeleiden ontwikkelt. Wij hebben een speurtocht georganiseerd voor een hele basisschool met kinderen met een verstandelijke beperking. Wij hebben letterlijk vanaf niks alles moeten regelen en daar komt natuurlijk een stuk verantwoordelijkheid bij kijken. Het regelen van alles en het maken van een draaiboek heeft mij op het vlak van organiseren ontwikkelt. Ook een stuk begeleiden van een groep kwam erbij kijken, dit ging erg goed.

 

Bewijslasten: ( Semester 1) Stage:

Tijdens onze stage hebben wij als opdracht gekregen om een campagne te maken en eventueel ook uitvoeren. Ik doe dit samen met Joep en het gaat ons erg goed af. De samenwerking is uitstekend en we houden elkaar scherp. Bij het maken van zo’n campagne komt een stuk verantwoordelijkheid kijken omdat wij er uiteindelijk voor moeten zorgen dat op een specifieke datum die campagne gehouden kan worden. Dit kan je zien als het organiseren van een klein event, ik denk dat ik dit prima heb uitgevoerd en serieus heb opgepakt. Ik ben samen met Joep aan de slag gegaan om een mooie campagne neer te zetten en een draaiboek voor de gene die het misschien nog een keer gaan uitvoeren.

   

( Dit is een stuk uit het draaiboek en tevens een deel van de campagne)

Ik heb samen met joep ook een workshop gehouden over het worden van een ‘’ speelpleincoach’’. Wij hebben 1 uurtje een theorie les gegeven met wat activiteiten tussendoor en daarna zijn we vier weken lang elke woensdag 1 uurtje met acht kinderen aan het oefenen om speelpleincoach te worden. Voor het uitvoeren van zo’n workshop sta je weer veel voor de klas en moet je ook weer kinderen gaan begeleiden. Mijn niveau van bekwaamheid is redelijk goed, ik heb positieve feedback ontvangen van de manier van presenteren en begeleiden van de kinderen.

 

Dit is een deel van de presentatie die wij hebben gegeven.

Leeruitkomsten onderwijs ( Semester 1) 

 

Tijdens dit semester moeten wij een onderzoeksverslag voor het keuzedeel economie maken en dat is best wel een groot en lastig verslag. Ik doe dit samen met Jaron Heij en dit verloopt goed. Ik vond het altijd lastig om te beginnen aan een groot verslag omdat ik vaak  niet wist waar ik moest beginnen. Door de vele verslagen die ik al heb moeten maken gaat dit mij steeds beter af. Ook de structuur en netheid van zo´n verslag is een heel stuk beter geworden, dan hoe ik het eerst deed. Ik heb mij op dit punt zeker ontwikkelt maar het kan nog wel stukken beter, dit is een kwestie van vaak doen en feedback krijgen en dan weer verbeteren.

Dit jaar is het leerteam een belangrijkere rol gaan krijgen in vergelijking met vorig jaar. Ik vond het altijd best lastig om over mijzelf te praten maar omdat we dit met het leerteam in kleine groepjes vaak doen vind ik het nu juist fijn om te doen. Ik merk nu dat ik het niet heel moeilijk meer vind om eigenschappen van mij zelf te noemen of dingen te bespreken waar je tegen aan loopt. Ik heb hier zeker een grote ontwikkeling mee gemaakt, door meer zelfkennis te hebben en er ook over te praten.  

Stage: Gemeente Barneveld/ Connect Bewijslast 1:

 

Situatie:

Tijdens stage heb ik geholpen met het organiseren van de koningsspelen en het coördineren ervan. Een mede stagiair heeft dit als taak gekregen om het te organiseren en voor mij dan de taak om te coördineren.

 

Taak:

Mijn rol tijdens dit proces was het coördineren van een MBO 4 student, voor hem was de taak om de koningsspelen te organiseren voor meerder bassischolen. Ik hoopte dat ik veel ging leren in het hele proces want we begonnen helemaal vanaf 0. Er werd verwacht dat ik Tim zou gaan begeleiden en helpen waar nodig was. Ik verwachtte van mezelf dat ik goed de richtlijnen in de gaten moest houden met betrekking tot verschillende data.  

 

Actie:

Ik heb veel contact gehad met Tim en de desbetreffende scholen, op de dinsdag hebben we vaak bijgepraat en keken we naar de stand van zaken. Af en toe was het wat lastig omdat Tim andere dagen stage loopt dan ik, op de dinsdag liepen we beide stage. Ik had met dit proces ook nog weinig ervaring en heb daarom ook een paar keer hulp gevraagd aan een collega , die zou eerst coördinator worden.  

 

het concept van 'situational leadership' (situatieafhankelijk leiderschap). Dit model stelt dat effectief leiderschap afhangt van de mate van sturing en ondersteuning die een leider biedt, de hoeveelheid sturing hangt ook af van de student die je moet begeleiden. Tim had alles netjes op de rit en had bijna tot geen sturing nodig. Wel kwam die af en toe naar me toe voor hulp en hebben we samen wat dingen uitgezocht.  

 

Resultaat:

 

De communicatie verliep uitstekend tussen ons, op dinsdag zaten we allebei op kantoor en op die dagen hebben we ook het meeste besproken. Maar vooral op het laatst komen er nog veel dingen bij kijken wat dan snel geregeld moet worden, op zulke momenten hebben we ook veel telefonisch contact gehad en over de app.

 

De verantwoordelijkheid die erbij komt kijken is goed te merken. Mijn stage dagen zijn dinsdag en woensdag maar richting de laatste fase van het organiseren merk je eigenlijk dat je het er elke dag wel even over hebt of dat er wat aan je gevraagd wordt.  

 

Twee aanbieders van bepaalde sporten, hebben 4 dagen voor dat de koningspelen begon afgezegd. Wanneer je dat te horen krijgt kan je wel door de grondzakken, maar er gaat ook een bepaalde knop om. We hebben gelijk allemaal lijntjes uitgezet en binnen no time hadden we weer twee nieuwe clinics.   

 

Bewijslast 2:

Starr reflectie:

 

Situatie

Tijdens mijn stageperiode kreeg ik de kans om meerdere activiteiten over te nemen, waarbij ik voor grote groepen mensen moest spreken en verschillende spellen moest uitleggen.

 

Taak

Mijn taak was om effectieve lessen te geven en duidelijke instructies te geven voor de spellen, wat inhield dat ik duidelijk moest praten en het goed overbrengen naar grote groepen.

 

Actie

De eerste keer dat ik voor de groep stond, voelde ik me nerveus omdat het een tijdje geleden was dat ik dit had gedaan.

Ondanks mijn zenuwen, ging ik goed voorbereid naar de spellen toe en begon ik met mijn uitleg. Na deze eerste keer besloot ik om vaker zulke kansen aan te grijpen om mijn vaardigheden te verbeteren.

 

Resultaat

Na deze ervaringen merkte ik dat mijn zenuwen afnamen en dat ik steeds comfortabeler werd met het spreken voor grote groepen. Ik kon mijn lessen en speluitleg steeds duidelijker en effectiever overbrengen, en ik kreeg positieve feedback van zowel mijn mentor als de deelnemers.

 

Reflectie

Ik heb geleerd dat regelmatig oefenen en feedback vragen essentieel is voor mijn persoonlijke ontwikkeling in het geven van lessen en spreken voor grote groepen. Hoewel ik dit in het begin erg spannend vond, heb ik door herhaling en voorbereiding mijn zelfvertrouwen vergroot en ben ik nu comfortabel met deze taken. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leeruitkomsten onderwijs ( Semester 2) Bewijslast 1 Starr reflectie:

Situatie:

Tijdens het vak ´´ innoveren en ontwerpen´´, hebben we een les gehad waar we ideeën moesten gaan genereren. We zijn in groepjes verdeeld en moesten voor ieder persoon 10 ideeën gaan opschrijven.  

 

Taak:  

Mijn rol was het genereren van ideeën voor andere en zelf mensen aansturen om ideeën te verzinnen voor mij. Ik hoopte dat er veel ideeën uitkwamen, die ik weer kon gebruiken voor mijn verdere proces. Ik dacht dat ik een actieve houding moest aannemen want anders kwam er niks op papier en ook door de andere niet. Ook dacht ik dat ik zelf door moest vragen om bij de andere ideeën op te wekken die ik zou kunnen gebruiken.

 

Wij zijn met ze drieën ergens in de school gaan zitten, ik heb toen gelijk het voortouw genomen en gevraagd of hun ideeën hebben voor mij. Voor mij was dit wel even wennen, normaal gesproken zou ik meer afwachten maar als je dat op dit moment doet krijg je ook geen ideeën.

 

 

Actie:

Door bijvoorbeeld vragen te stellen, discussies op te wekken en ideeën te delen, creëer je een actieve betrokkenheid bij iedereen uit jou groepje. Door het voortouw te nemen en medestudenten te vragen om hun ideeën te delen, stimuleerde je actieve betrokkenheid en bevorderde je een leeromgeving waarin iedereen wordt aangemoedigd om bij te dragen en van elkaar te leren.

 

Resultaat:

Het heeft zeker gewerkt er zijn veel ideeën uit voort gekomen, wanneer ik die vraag bij mezelf hield kwamen er nooit zo makkelijk veel ideeën. Ik dacht eerst dat ik zelf wel wat ideeën kon verzinnen maar wanneer je de vraag bij verschillende mensen legt, komen er veel meer ideeën. Dus met minder inspanning creëer je veel meer ideeën.

 

Reflectie:

Ik ben tevreden over mijn houding die ik heb aangenomen op dat moment, ook de resultaten was ik erg tevreden. Door veel vragen te stellen en meerdere mensen bij je proces te betrekken, bereik je met minder inspanning veel meer. De volgende keer ga ik vanaf begin al meer initiatief nemen. Ik denk dat je in het leven veel situaties gaat meemaken waar het belangrijk is om je vraag ook bij andere mensen neer te gaan leggen. Dit maakt het makkelijker voor je zelf waardoor je in je hoofd ook meer rust krijgt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bewijslast 2:

Starr – reflectie:

 

Situatie:

Met het keuzendeel economie hebben wij een debat moeten voeren over een zelfgekozen onderwerp. Joep, Jaron en ik hadden de opdracht gekregen om een debat te leiden over ons gekozen onderwerp namelijk: De impact van streamingsdiensten op de sport.

 

Taak:

Mijn taak hierin was om een klein deel van de powerpoint te presenteren, ik heb wat verteld over mijn persoonlijke motivatie en wat achtergrond informatie gegeven over het onderwerp. Ik hoopte dat het debat vlekkeloos zou gaan verlopen en dat we dit met een mooi cijfer konden afsluiten. Ik verwachtte van mijzelf dat ik een op een juiste manier voor de klas stond en goed ging presenteren en waar nodig was in te grijpen tijdens het debat zodat het goed verliep.  

 

Actie:

Ik ben daar zelfverzekerd voor de klas gaan staan en ook met een positieve houding. Wanneer ik merkte dat het dreigde stil te vallen, probeerde ik weer doormiddel van een nieuwe inbreng het gesprek levendig te houden.

Positieve psychologie: Door deze benadering te hanteren, creëer je een positieve en stimulerende omgeving waardoor andere zich er meer betrokken bij voelen. Bij een debat is het erg belangrijk dat iedereen zich betrokken voelt, wanneer dat zo is doet ook iedereen lekker mee.

 

Resultaat:

Ik denk dat het wel gewerkt heeft, iedereen heeft meegedaan en liet van zich horen. Door de positieve energie die ik er aan geef neem je andere mensen er ook in mee, hierdoor wordt de drempel weer kleiner om iets te gaan zeggen of lekker actief mee te doen.

 

Reflectie:

Ik kijk met een positieve blik terug op deze verrichte handelingen, het eind cijfer was een 7,4 dus ik ben erg tevreden met het behaalde resultaat.  

 

Het leiden van een debat is wat ik uiteindelijk geleerd heb. Ik zou het de volgende keer niet heel veel anders doen. Onze feedback was namelijk erg goed en over het debat zelf kregen we weinig opmerkingen. Het leiden van een debat kan zeker helpen in andere situaties zoals, eventuele vergaderingen en andere groepsgesprekken.  

 

 

Profilering:

Starr reflectie:

 

Situatie

Voor mijn profilering heb ik gevraagd bij mijn lokale voetbalverenging of ik het zaalvoetbal toernooi mocht organiseren Taak

Mijn taak was om het hele toernooi te organiseren, wat inhield dat ik de teams moest samenstellen, de locatie moest regelen, de wedstrijdschema’s moest opstellen, en ervoor moest zorgen dat alles soepel verliep op de dag zelf. Actie

Planning: Ik begon met het plannen van het toernooi door eerst een datum en locatie vast te leggen. Ik zorgde ervoor dat de zaal beschikbaar was en dat alle benodigde materialen aanwezig waren. Communicatie: Vervolgens communiceerde ik met de deelnemende teams om hun deelname te bevestigen en hen op de hoogte te houden van de planning en regels van het toernooi.

Schema’s en Regels: Ik stelde duidelijke wedstrijdschema’s en regels op voor het toernooi, en deelde deze van tevoren met alle teams.

Coördinatie op de Dag zelf: Op de dag van het toernooi zorgde ik ervoor dat alle teams op tijd aanwezig waren, de wedstrijden volgens schema verliepen en dat er scheidsrechters beschikbaar waren voor elke wedstrijd. Ik hield toezicht op de scores en zorgde voor een eerlijke en sportieve sfeer.

Resultaat

Het zaalvoetbaltoernooi verliep succesvol zonder grote problemen. Alle deelnemende teams waren tevreden met de organisatie en het verloop van het toernooi. De wedstrijden werden sportief gespeeld en de feedback van de deelnemers was positief. Het toernooi werd afgesloten met een prijsuitreiking, waarbij de winnaars en alle deelnemers werden bedankt voor hun deelname.

 

 

 

 

 

Reflectie

Ik heb geleerd dat het organiseren en begeleiden van een evenement zoals een zaalvoetbaltoernooi veel planning en coördinatie vereist. Het was belangrijk om duidelijk te communiceren met de teams en ervoor te zorgen dat iedereen op de hoogte was van de regels en het schema. Ik heb mij door dit proces weer verder ontwikkeld in het organiseren en begeleiden van een klein event.

 

Professionele ontwikkeling jaar 3 

 

Tijdlijn:

 

 

Mijlpalen jaar 3:

 

Mijlpaal 1: Zelfreflectie

Tijdens mijn stage heb ik meerdere keren moeten reflecteren op mijn eigen leerproces en het proces van het project waar ik mee bezig was. Één gesprek is mij goed bijgebleven en heb ik veel van geleerd, dit gesprek vond plaats na een presentatie die ik heb gegeven aan twee managers van mijn stage. Door deze gesprekken en specifiek dat ene gesprek heb ik veel geleerd over het reflecteren op je eigen proces. 

 

Reflectie:

Na de presentatie kreeg ik de vraag wat ik eigenlijk die periode allemaal had gedaan en of ik er tevreden over was. Het mooie was dat ik tijdens het maken van de presentatie deze vraag al een beetje voelde aankomen en kon mij er dus ook op voorbereiden. Wanneer zo’n vraag aan je gesteld wordt ga je diep nadenken over wat je gedaan hebt afgelopen tijd en wat je houding was. Ik was mijzelf ervan bewust dat ik er voor mijn gevoel wel meer uit kon halen en met die gedachte gang heb ik gereflecteerd op de voorgaande maanden. Het was erg leerzaam voor mij om te kijken wat voor houding aannam en wat de resultaten daarvan waren. Na dit gesprek ben ik gaan inzien dat ik een betere balans moet vinden tussen stukje initiatief nemen. proactieve worden en op de achtergrond aanwezig zijn. Dit heeft een enorme impact gehad op mijn ontwikkeling die ik de laatste maanden heb meegemaakt op stage, dit omdat ik proactieve werd en dus meer resultaten naar voren kwamen. Ik ben wel gebleven wie ik ben en dus dat stukje op de achtergrond aanwezig zijn vind ik ook nog erg belangrijk en dat blijf ik altijd nog wel doen. Maar de grootste ontwikkeling is echt dat ik door het reflecteren de juiste balans heb gevonden voor een optimaal resultaat en eigen leerproces.

 

Mijlpaal 2: Vergadering leiden

Voor het vak managementvaardigheden en een vereiste van stage heb ik twee keer een vergadering mogen leiden. Ik ben niet een type die graag een aantal mensen toespreekt en dan was een vergadering nog extra moeilijk omdat dit de eerste keer was voor mij. 

 

Reflectie:

Het spreken voor groepen is iets wat ik aan het begin van mijn opleiding erg lastig vond maar gaande weg steeds verder heb ontwikkelt, toch ben ik er nog steeds niet helemaal comfortabel mee. Dit was niet zomaar voor een groep staan maar een vergadering in goede banen leiden is net weer wat anders dan gewoon een presentatie geven. Ik heb mij erg goed voorbereid dit komt ook door de lessen van managementvaardigheden. Zo heb ik de agendapunten op tijd gestuurd en gezorgd dat er een notulist was en dat iedereen aanwezig kon zijn bij de vergadering. Ik was erg zenuwachtig voor het moment dat de vergadering ging starten wanneer wij eenmaal begonnen waren liep alles soepel en merkte ik dat de zenuwen minder werden. Het houden van eventuele vergaderingen of andere gesprekken is een belangrijke taak die een manager goed moet kunnen beheersen. Door deze ervaring heb ik veel geleerd en ontwikkeld op het gebied van het leiden van een vergadering.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bewijslasten: leidinggevende rol voor project sport en spelboek

Opleidingskwalificatie: ‘’ de sportkundige managet en organiseert de werk- en/of bedrijfsprocessen van een sport- en beweegorganisatie en is daarin ondernemend.

 

Starr reflectie:

 

Situatie:

Voor mijn stage heb ik een opdracht gekregen om sport en spelboeken te verkopen op BSO’s en deze sport en spelboeken moet het bewegen op BSO’s laagdrempeliger maken. Tijdens mijn eerste stage gesprek hebben ze aan mij gevraagd of ik dit proces wil gaan regelen en gaan leiden dus.

 

Taak:

Mijn taak was dus het leiden en coördineren van dit project. Ik ben met 0 kennis en ervaring met dit project gestart dus het was aan het begin nog zoekende welke taken ik exact zou hebben. Ik kreeg geen lijst met taken opgelegd maar moest dit allemaal zelf ontwikkelen en gaan regelen.

 

Actie:

Ik ben begonnen met wat onderzoek te doen op het internet van wat er nou eigenlijk allemaal bij komt kijken bij zo’n proces. Na het onderzoek heb ik een planning van 6 weken gemaakt met taken die ik moest regelen en uitvoeren. Omdat jij moest leiden en coördineren ben ik met veel mensen in contact gekomen en heb ik collega’s erbij betrokken en gevraagd of zij bepaalde taken voor mij konden oppakken. 

 

 

Resultaat:

Ik heb een document gemaakt met alle stappen die zijn uitgevoerd en concrete vervolg stappen die moeten worden ondernomen om het laatste deel van het project afteronden.

 

Reflectie:

Ik kijk terug op een leerzaam proces dat ik heb mogen doorlopen, omdat ik zoveel nieuwe dingen heb geleerd in mijn rol als manager. Ik ben ten opzichte van het begin van mijn stage echt gegroeid in mijn rol als manager. Ik ben erg gegroeid op het vlak van het maken van afspraken met collega’s en de manier van communiceren naar collega’s.  Ik ben er achter gekomen dat ik een manager ben die graag met iedereen op 1 lijn zit en die zich niet hoger en beter dan de rest voelt. Als leerpunt zou ik wat meer proactieve willen worden om zo het beste uit projecten te halen.

 

Samenvatting van Reflectie van betrokkenen:

Je mag erg te vrede zijn met het resultaat dat je hebt behaald en je ontwikkeling als manager. Als ik nog een paar ontwikkelpunten mee zou moeten geven dan is dat, wanneer er een probleem is dat je net wat eerder actie mag ondernemen en vertrouwen op jezelf en jezelf dus niet lager inschatten dan een ander.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bewijslasten: Onderzoek naar inhoud sport en spelboel

Opleiding kwalificatie: De sportkundige onderzoekt en ontwikkelt het sport- en beweegaanbod

 

Starr reflectie:

 

Situatie:

In het sport en spelboek staan allerlei spellen voor kinderen van 4 tm 12 jaar, dit boek is gemaakt door een eerdere stageloper. Het boek is alleen nooit getest bij de doelgroep en dat heb ik opgepakt dit heb ik gedaan om zo informatie te krijgen of de spellen op verschillende vlakken aanslaan en werken bij de doelgroep.

 

Taak:

Ik heb het boek meegegeven aan verschillende collega’s die allemaal op de bso werken. Ik heb aan mijn collega’s gevraagd of ze het boek konden testen en ik heb ze van te voren wat feedback punten opgestuurd om zo de juiste informatie te krijgen. Voor mij was dan natuurlijk ook de taak om het boek zo te perfectioneren dat het goed inspeelde op de behoefte van de doelgroep.

 

Actie:

Na het behalen van zoveel mogelijk informatie heb ik een meeting georganiseerd en alle feedback punten besproken met de collega’s. De notulist had allerlei belangrijke punten opgeschreven en zo kan ik na de meeting mijn conclusies eruit trekken en mijn vervolg stappen gaan ondernemen.

 

Resultaat:

Ik heb veel informatie terug gekregen en de juiste veranderingen in het boek gerealiseerd en dus kan je wel zeggen dat dit een geslaagd onderzoek is. 

 

Reflectie:

Ik vind mij zeker gegroeid op dit gebied omdat ik veel meer vragen ben gaan stellen en zelfverzekerder conclusies durft te trekken, dit heb je als onderzoeker zeker nodig. Na deze ervaring weet ik wat ik anders moet doen maar ik het onderzoeken gaat mij goed af en denk ook zeker dat dit een sterke kant van mij is. Die feedback die ik mee heb genomen van andere is dat ik meer van mijn eigenkracht uit mag gaan en dus met nog meer overtuiging die conclusies trekken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bewijslast: Les regelen en geven voor Multisport 

Opleidingskwalificatie: De sportkundige coördineert, positioneert en begeleidt projecten en programma’s ter bevordering van sport en bewegen.

 

Starr reflectie:

 

Situatie:

Tijdens mijn stage periode heb ik een aantal keer mogen invallen voor iemand om de les van multisport te mogen geven. Multisport is een beweegprogramma waarbij er veel verschillende sport en spellen worden gedaan voor kinderen voor de basisschool, je kan je hier voor opgeven in een vorm van abonnementen.

 

Taak:

Mijn taak was om een les te regelen en maken voor Multisport en ook om deze les te gaan geven aan de kinderen. Er was wel iemand met lesbevoegdheid bij want anders mag ik niet alleen zo’n les geven.

 

Actie:

Ik heb al één keer eerder geholpen en gekeken bij multisport om wat informatie en kennis op te doen. Ik heb een les gemaakt en deze gestuurd naar de persoon die hier normaal verantwoordelijk voor is en zo wist ik dat ik een goede voorbereiding had op mijn les. Op de dag zelf heb ik alles klaar gezet en heb ik de kinderen door de les heen begeleid.

 

Resultaat: het resulteerde in een goed lopende les en waarbij de kinderen erg actief en enthousiast waren. Voor mij was dit ook een mooi resultaat omdat het lang geleden was dat ik een gymles heb gegeven en voor een groep kinderen heb gestaan. 

 

 

Reflectie:

Ik kijk terug op een zeer geslaagde les en lesvoorbereiding, dit heb ik ook als feedback gekregen dat het mij erg goed af gaat om dit allemaal te doen. Ik vind dit zeker één van mijn sterke punten om lekker te gaan sporten en enthousiast met deze doelgroep te gaan werken. Natuurlijk is er altijd ruimte voor ontwikkeling maar ik vind dat dit al wel goed in mij zit.

 

Reflectie van Syb:

Het leek alsof je hier al ervaring mee hebt maar je zei dat het niet zo was, dit verbaasde me enigszins. Ik zag dat je heel goed en duidelijk uitlegde en goed met de kinderen kon communiceren, ook handelde je op de juiste manier wanneer een spel even niet liep of wanneer kinderen hun best niet meer gingen doen. Ik heb eigenlijk geen verbeter punten voor je. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bewijslast: Advies presentatie voor Sportconnector

Opleidingskwalificatie: De sportkundige ontwikkelt, evalueert en adviseert over strategie en beleid omtrent sport en bewegen.

 

Situatie: 

Ik was al een tijdje bezig met het project omtrent het verkopen van het sport en spelboek. Nou kreeg ik de vraag of ik voor de manager en mijn stagebegeleidster een presentatie te geven om hun te overtuigen dat het verkopen van het sport en spelboek de moeite waard is. 

 

Taak:

Tijdens mijn stage heb ik een presentatie gegeven aan mijn stagebegeleidster en aan de manager van Sportconnector. Ik heb met deze presentatie duidelijk willen maken over de ontwikkeling, strategie en uiteindelijk adviserende vervolg stappen benoemd omtrent het sport en spelboek.

 

Actie:

Ik ben begonnen met het maken van een presentatie een aantal dagen voor de dag dat de ik de presentatie moest geven. In de loop van de maanden heb ik met veel collega’s gesproken en feedback verzamelt over het sport en spelboek. In mijn presentatie heb ik het gehad over de ontwikkeling een eventuele strategie die ze zouden kunnen toepassen en concrete vervolg stappen die genomen moeten worden. Ik heb dit gedaan door elk puntje goed te onderbouwen en uitteleggen waarom dit verstandig is. 

 

Resultaat:

De presentatie resulteerde in een realistische maar positieve uitkomst. Ik maak een goed adviesrapport met daarin concrete vervolgstappen die genomen moeten worden zodat degene die het oppakt precies weet waar die aan toe is. Ze willen dus met het project doorgaan wanneer ik er niet meer ben en dat is een positief resultaat van mijn presentatie. 

 

Reflectie:

Ik ben erg te vrede met het resultaat van mijn presentatie, ik vond het wel lastig om adviezen en plannen te delen met mensen die hoger staan in het bedrijf dan ik. Wat ik geleerd heb is dat je duidelijk en zelfverzekerd achter je adviezen staat, dit helpt enorm om andere mensen te overtuigen en vertrouwen voor je te laten winnen. Ik kreeg als feedback van de manager om de adviezen nog beter te onderbouwen en dat het duidelijk is hoe dat de problemen/obstakels oplost. Voor de rest kwam je overtuigend over en je hebt ons de genoeg informatie en adviezen gegeven voor een vervolg aan dit project.  

 

Staafdiagram begin jaar 3:

Reflectie op de staafdiagram begin jaar 3:

Zoals je ziet is geel het grootste en dat kom echt omdat de uitvoering in de praktijk erg makkelijk afgaat bij mij dus daarom denk ik dat het voor nu ook relevant is dat die het hoogste is. Door mijn stage periode heb ik blauw en groen erg ontwikkeld en ik heb groen wat hoger en dat komt omdat ik denk dat er in blauw nog veel meer groeimogelijkheden zitten. Bij groen zitten er ook wel groeimogelijkheden maar ik denk dat die bij blauw veel meer zijn vandaar dat die op het moment iets lager is. Met rood heb ik weinig ervaring en vandaar dat die ook het laagste is, ik zou hier graag met een volgende stage meer mee aan de gang willen gaan.

 

Staafdiagram halverwege jaar 3:

Reflectie op staafdiagram halverwege jaar 3:

Wanneer we de twee staafdiagrammen gaan vergelijken dan valt het op dat de verhouding van de staafdiagram halverwege jaar 3 anders is ten opzicht van begin jaar 3. Als je de bewijslasten leest vind ik dat hier ook een logische verklaring voor is. Dat groen nu het hoogste is komt omdat ik constant bezig ben geweest met het onderzoeken en ontwikkelen van het beweegaanbod dat wie bieden in het sport en spelboek. Omdat ik hier zoveel mee bezig ben geweest is het ook logisch dat groen nu het hoogste is. Daarnaast is het opvallend dat blauw en rood ook gegroeid zijn en geel eigenlijk nauwelijks veranderd is, dit heeft ook een logische verklaring. Met blauw en rood heb ik ook veel te maken gehad in mijn stage en dat is ook terug te lezen in de bewijslasten vandaar dat die ook gegroeid zijn. Geel is redelijk hetzelfde gebleven omdat ik hier nauwelijks mee bezig ben geweest tijdens mijn stage en buiten stage om ook niet.